Reakcija Vučića na film "Vladalac" koji se prikazuje na N1

Regija 18. feb 202018:45 > 20:21
Printscreen

N1 večeras od 20 emituje dokumentarni serijal Vladalac o turbolentnoj političkoj biografiji Aleksandra Vučića. Predsjednik Srbije je pogledao prvi dio filma kazavši da je tu riječ o četiri sata nepatvorene mržnje, a poslanici vladajuće većine u Skupštini Srbije nazvali su taj dokumentarac propagandnim smećem i besprizornom hajkom N1. Autor Slaviša Lekić odgovara - Vladalac je tužna priča o pustoši koju prouzrokuje autokrata okružen oholim pojedincima u vrhu vlasti i društvenom sunovratu ljudi u čije ime oni vladaju.

Makijaveli nije na spisku onih koje citira, a ni autori dokumentarca Vladalac ne mogu da citiraju njegov odgovor na poziv da u tom serijalu učestvuje, jer nije ga bilo.

Ali Vučić je prihvatio poziv Milomira Marića da, kako objašnjava, u gostima pogleda prvi dio te priče, jer, kaže srbijanski predsjednik, tv kanal koji je dokumentarac emitovao ne postoji na njegovom televizoru.

A reakcija? Odmah na početku emisije koja je uslijedila na nacionalnoj frekvenciji.

“Ja mislim da sam jedinstven slučaj da su o nekome četiri sata filma napravili, četiri sata nepatvorene mržnje. Ja nisam idealan i bezgriješan, nisam neko ko može da kaže za svaku svoju riječ u prošlosti da je bila pametna i genijalna, ne poznajem bezgrešne u politici, ali za razliku od onih koji su tu mržnju iskazivali i onih koje politički podržavaju, u svim tim emisijama ne mogu da mi pronađu bilo šta da sam ukrao”, kazao je Vučić.

Autor Slaviša Lekić objašnjava: da je bilo ko drugi ocijenio da je tu riječ o četiri sata nepatvorene mržnje sa njim bi valjalo ući u ozbiljnu polemiku.

“No, kako je tu tezu zastupao lično Aleksandar Vučić, čovjek kome je zaobilaženje istine velika slabost, bespredmetno je objašnjavati da je Vladalac samo dokumentovana i argumentovana naracija o uspjesima i padovima gotovo osam godina najmoćnijeg čovjeka u Srbiji. To nije samo zapis o njemu već i tužna priča o pustoši koju prouzrokuje autokrata okružen oholim pojedincima u vrhu vlasti i društvenom sunovratu ljudi u čije ime oni vladaju”, kazao je Lekić.

A Vučićevu poruku da je riječ o kampanji i da ga politički protivnici, kako kaže, napadaju iz lične mržnje i zato što vodi nezavisnu državnu politiku, podržali su poslanici vladajuće većine u skupštini riječima: propagandno smeće i besprizorna hajka N1 na koju treba da reaguje REM.

“Oni to nazivaju dokumentarnim filmom, a zapravo je riječ o najgoroj, najprimitivnijoj, najprizemnijoj mogućoj propagandi na kojoj bi i Goebbels pozavidio. Ko je sinoć gledao onu prljavštinu, a ja za sebe, evo, priznajem javno da sam mazohista što sam gledao do kraja mogao je da čuje nevjerovatnu količinu laži, kleveta, neistina, poluistina…”, rekao je Aleksandar Marković iz SNS-a.

Nije istina, poručuju autori. Kažu: “U političkoj biografiji predsjednika činjenicama i arhivskim snimcima potkrijepili smo: grandiozan osjećaj sopstvene važnosti, egzibicionističku želju za neprestanom pažnjom, zaokupljenost neograničenim uspjehom i nerealnim ciljevima i čvrstu vjeru da nacionalni interes i nacionalna bezbijednost zavise samo i isključivo od njega i njegovog opstanka na vlasti”.

Odgovaraju i na kritike Vučića da je pozadina u serijalu crna, a muzika mrtvačka.

“Saglasan sam sa ovim oštroumnim kritičarskim opaskama i smatram da one idu na pleća rediteljke – koja nije uslišila moju molbu da snimamo u ambijentu Parova, uz nježnu pratnju tonova najvećih hitova Ace Lukasa. Neistina je da film traje četiri sata, sem ako Aleksandar Vučić nije imao uvida u prvu, izvornu verziju ovog rada, što me ne bi začudilo – riječ je, ipak, o dvije emisije od po sat i po”, dodao je Lekić.

Autor Slaviša Lekić je u saopštenju zaključio: bilo bi daleko bolje da se predsjednik oglasio poslije druge epizode Vladaoca. “Vjerujem da bi impresije bile konkretnije, i živopisnije, da ne kažem – žučnije”, zaključio je.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad