Asteroid u obliku cigare došao iz drugog planetarnog sistema

Nauka 21. nov 201716:02 > 16:03
NASA

Dug je 400 metara, liči divovskoj cigari i ne liči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevom sistemu.

Astronomi su prvi put opazili “međuzvjezdanog posjetitelja”, kako ga je u svom saopćenju u utorak opisala NASA.

Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, što ga jasno razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

Crvenkasti, izduženi meteorit putovao je milione godina iz drugog planetarnog sistema prije nego što su ga otkrili naučnici s havajskog Univerziteta u Honoluluu.

“Ta stvar je vrlo čudna”, kazala je Karen Meech s havajskog astronomskog instituta, koja je vodila istraživanje.

Asteroid, koji su nazvali Oumuamua (glasnik, na havajskom), otkriven je iz zvjezdarnice Pan-STARRS 19. oktobra, a otkriće je objavljeno u utorak u časopisu Nature.

“Desetljećima smo teoretizirali da su takvi međuvjezdani objekti tu negdje, a sada prvi put imamo izravan dokaz da postoje”, rekao je jedan od čelnika NASA-e Thomas Zurbuchen.

“To historijsko otkriće nam otvara novi prozor u proučavanju planetarnih sistema izvan Sunčevog”, naglasio je.