Izraelski naučnici kažu da su djelomično preokrenuli proces starenja

Nauka 20. nov 202014:54 > 14:59
Pixabay (ilustracija)

Kako ljudi stare, skraćuju se zaštitne kape na krajevima kromosoma koji se nazivaju telomere. Naučnici iz Izraela kažu da su uspjeli preokrenuti ovaj proces i proširiti duljinu telomera.

U studiji u kojoj je sudjelovalo 26 pacijenata, sudionici su sjedili u hiperbaričnoj komori s kisikom 90 minuta tjedno tijekom tri mjeseca. To je rezultiralo time da su se neki telomeri povećali 20 posto. Telomere su im sad dugačke kao prije 25 godina.

To je nešto što su mnogi istraživači pokušavali u prošlosti, ali nije im pošlo za rukom. Treba napomenuti da je u ovom slučaju riječ o malom uzorku, a rezultate će trebati i replicirati.

VEZANE VIJESTI

Vodeća istraživačica Shair Efrati, liječnica s Medicinskog fakulteta i Neuroznanstvene škole Sagol sa Sveučilišta u Tel Avivu, objasnila je za ScienceAlert kako su bili nadahnuti za ovaj eksperiment.

“Nakon što je NASA-in eksperiment s blizancima, gdje je jedan od blizanaca poslan u svemir, a drugi ostao na Zemlji, pokazao značajnu razliku u duljini svojih telomera, shvatili smo da promjene u vanjskom okruženju mogu utjecati na staničnu jezgru”, rekla je Efrati.

Postoji veza između dužine telomera i zdravlja koju istraživači žele dodatno istražiti.

“Dulji telomeri koreliraju s boljim staničnim performansama”, objasnila je Efriti.

Više stvari može dovesti do erozije telomera, a nedovoljno sna i prekomjerna konzumacija prerađene hrane samo su neke od njih. Nasuprot tome, vježbanje i zdrava prehrana je proces koji može pomoći u tome da gubite telomere sporije.

Pravo postignuće bilo bi potpuno preokrenuti naš kromosomski pješčani sat i vratiti izgubljene dijelove telomera. Zbog toga najnovija studija privlači toliko pažnje.

#related-news_0

Ova najnovija studija otkrila je da su telomeri u bijelim krvnim stanicama uzetim od 26 ispitanika povratili oko petine izgubljene duljine, a čini se da je ključ hiperbarična terapija kisikom (HBOT).

U ovoj su studiji istraživači uspjeli pokazati da su genetske promjene izazvane HBOT-om produžile telomere i imale potencijalno pozitivan učinak na zdravlje tkiva, piše ScienceAlert.

“Sada kada smo demonstrirali učinak obrnutog starenja koristeći unaprijed definirani HBOT protokol, potrebne su daljnje studije kako bi se optimizirao specifični protokol za svakog pojedinca”, rekla je Efrati.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad