NASA objavila novo veliko otkriće na Marsu

Nauka 05. nov 201520:19 > 22:04
Freeimages/jelaga

NASA je saopćila o novim ključnim saznanjima o atmosferi Crvene planete.

NASA-ina letjelica počela je kružiti oko Marsove orbite radi ispitivanja atmosfere te planete. U četvrtak je pokrenut livestream u kojem su NASA-ini stručnjaci objavili nova otkrića programa MAVEN.

Naučnici su otkrili da su solarni vjetrovi stvorili klimatske promjene na Marsu što je dovelo do erozije atmosfere te planete. Vjeruju da je atmosfera Marsa u prošlosti bila puno deblja zbog sporog procesa stanjivanja tokom miliona godina, a uništio ju je sunčev vjetar.

“Mars je izgubio svoju atmosferu. Mogla se smrznuti, pretvoriti u stijene ili ju je uništio sunčev vjetar”, rekao je Dave Brain, jedan od naučnika u programu Maven.

“Zemlja ima jako magnetsko polje koje štiti atmosferu od solarnog vjetra. Gornji dio atmosfere može biti strgnut. Mars nema tako velik ‘magnetski štit’. Njegova atmosfera je mala, ali dovoljno velika da zaštiti površinu od solarnog vjetra”, kazao je jedan od naučnika, Jasper Halekas.

Ranije su NASA-ini naučnici otkrili tragove koji ukazuju na to da tokom ljetnih mjeseci na Marsu ima tekuće vode, što povećava izglede da na Crvenoj planeti postoji neki oblik života.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.