UK revokes broadcasting license of Russian state-funded RT network

NEWS 18.03.2022 10:44
Share:
Source: RT logo

The United Kingdom on Friday revoked the broadcasting license of the Kremlin-backed propaganda network RT, according to a statement from regulators.

The statement from regulator Ofcom said its investigation into RT had found its licensee, ANO TV Novosti, was not fit and proper to hold a UK broadcast license, CNN reported.

“RT is funded by the Russian state, which has recently invaded a neighbouring sovereign country,” the statement said. “We also note new laws in Russia which effectively criminalise any independent journalism that departs from the Russian state’s own news narrative, in particular in relation to the invasion of Ukraine. We consider that given these constraints it appears impossible for RT to comply with the due impartiality rules of our Broadcasting Code in the circumstances,” the statement said.

RT was taken off the air in the UK two weeks ago after the country and the European Union imposed sanctions on Russia in response to its invasion of Ukraine.

Komentari

Vaš komentar