U Kini otkriveni ostaci nepoznate vrste čovjeka

Nauka 28. feb 201513:28 > 13:32
Morguefile.com / Ilustracija

U Kini su pronađeni fosili koji se ne uklapaju ni u jednu do sad poznatu hominini vrstu. Svojim izgledom ne spadaju ni u neandertalce niti u savremene ljude. Oni su nešto sasvim drugo, ali još niko nije siguran šta.

Fosili su prvi put otkriveni u pećini Ksijiajao 1976. godine, a pronađeno je nekoliko fragmenata lobanje i devet zuba od četiri osobe. Sveobuhvatna analiza zuba objavljena je u časopisu American Journal of Physical Anthropology. Pregledani fosili pokazuju da je nepoznata vrsta čovjeka živjela na području Kine u razdoblju prije 60.000 do 120.000 godina.

Maria Martinon-Tores koja radi u Nacionalnom istraživačkom centru za proučavanje ljudske evolucije u Burgosu (Španija) i njene kolege proučavali su pronađene fosile zuba. Gledali su veličinu i oblik krune, korijenski sistem zuba, žljebove, kvrge i neravnine na svakom pojedinačnom zubu kao i njihove pozicije u odnosu na druge zube.

Zatim su analizirani zubi upoređeni sa preko 5.000 drugih zuba koji su predstavljali gotovo sve poznate hominine vrste.

Nakon analize bilo je jasno da pronađeni zubi ne nalikuju onima kod savremenog čoveka. Umjesto toga imaju nekoliko primitivnih karakteristika, od kojih neke izgledaju kao kod starije vrste Homo erectus, a neke više kao kod neandertalaca. Takođe, ni ostali dijelovi kostura pronađeni na istom mjestu ne odgovaraju poznatim homininim vrstama.

Ipak, fosili mogu biti rezultat ukrštanja dvije poznate vrste, prenosi BBC.