Otkriven novi mehanizam razvoja krvožilnih bolesti

Nauka 15. jan 201908:39 > 08:43
REUTERS/Stefan Wermuth (ilustracija)

Istraživači iz Genosa otkrili su novi mehanizam utjecaja promjena u glikozilaciji lipoproteina na razvoj krvožilnih bolesti - istraživanjem je nepravilna glikozilacija je identificirana kao jedan od čimbenika koji onemogućava normalni metabolizam kolesterola te pridonosi nastanku aterosklerotskih naslaga.

To otkriće ukazuje da su glikani (kompleksni ugljikohidrati), osim opće poznatih utjecaja gena i proteina, neizostavna komponenta u razvoju patoloških stanja, priopćeno je iz Genosa, znanstvenog laboratorija u Zagrebu koji se bavi analizom DNA i glikana.

Rezultati istraživanja, provedenog u suradnji s Institutom za opću patologiju i patofiziologiju u Moskvi i Nacionalnim institutom za zdravlje i medicinska istraživanja (INSERM) u Parizu i sufinancirano iz europskih fonodova, objavljeni su u ponedjeljak, 14. siječnja u uglednom međunarodnom časopisu BBA Molecular and Cell Biology of Lipids

Krvožilne bolesti vodeći su uzrok smrtnosti u svijetu – smrtnost je veća nego od svih oblika raka zajedno – i stoga je izuzetno važno definirati faktore koje bi mogli imati utjecaj na njihov razvoj te tako spriječiti nastanak bolesti, ističe se u priopćenju.

Genos je, navodi se, vodeći laboratorij u svijetu u području visokoprotočne glikomike i u suradnji s vodećim institucijama u svijetu do sada je analizirao glikane kod više od 80.000 ljudi. Prethodna istraživanja su pokazala da je patentirani Genosov GlycanAge test najbolji način za objektivnu procjenu biološke dobi te da je povišeni GlycanAge povezan s različitim bolestima uključujući i rizik za budući razvoj krvožilnih bolesti.

Najnovije otkriće nepravilne glikozilacije, kao jednog od molekularnih mehanizama koji pridonose razvoju krvožilnih bolesti, otvara mogućnosti za razvoj novih lijekova koji će biti usmjereni na taj specifični mehanizam nastanka bolesti.

Istraživanje je sufinancirano kroz Europske strukturne i investicijske fondove (IRI) te okvirnim programom EU-a za istraživanje i inovacije OBZOR 2020 (HORIZON 2020), stoji u priopćenju Genosa.

Genos je, navodi se da njegovoj internetskoj stranici, prvi privatni DNA laboratorij u regiji i jedna od vodećih znanstvenih institucija u Hrvatskoj u području analize DNA te vodeći u svijetu u analizi glikana. Osnovan je kao akademski startup 2007. godine, a znanstvena istraživanja u području glikobiologije dovela su ga do značajnih internacionalnih suradnji s brojnim svjetski poznatim institucijama, te rasta i razvoja tvrtke.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook| Instagram