Upozorenje naučnika: Katastrofalno izumiranje insekata

Nauka 12. feb 201910:15 > 10:22
Pixabay.com / Ilustracija

Skoro polovina vrsta insekata je u velikom opadanju, a trećina bi mogla potpuno da nestane, upozorili su naučnici u novoj studiji o polinaciji usjeva i prirodnim lancima ishrane.

“Ukoliko ne promijenimo svoj način proizvodnje hrane, insekti će kao cjelina krenuti putem izumiranja za nekoliko decenija”, navodi se u studiji naučnika sa univerziteta u Sidneju i Kvinslendu.

Oni su upozorili da je u toku šesto masovno izumiranje insekata u posljednjih pola milijarde godina.

Stručnjaci procjenjuju da je 41 odsto vrsta insekata u opadanju i da je stopa njihovog izumiranja dva puta veća u poređenju sa kičmenjacima. Svake godine procenat raste za jedan odsto.

Naučnici navode da se biomasa insekata, odnosno njihova ukupna kolektivna težina, svake godine umanji za 2,5 odsto.

“Samo odlučna akcija može da spriječi katastrofalni kolaps prirodnih ekosistema”, upozoravaju autori studije koja će biti objavljena u aprilu, prenio je AFP.

N1 pratite putem aplikacija za Android| iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter|Facebook|Instagram i UŽIVO na ovom linku.