Naučnici vjeruju da su pronašli najčistiji vazduh na planeti

Nauka 04. jun 202017:26 > 17:39
Pixabay

Naučnici vjeruju da su otkrili mjesto na kom se nalazi najčistiji vazduh na svijetu, u kojem nema čestica stvorenih ljudskom aktivnošću. Najčistiji vazduh se, prema njihovom mišljenju, nalazi iznad Južnog okeana koji okružuje Antarktik, prenosi CNN.

Istraživači sa Kolorado državnog univerziteta otkrili su atmosferski predio koji ljudska aktivnost nije uspjela da dotakne i promijeni.

Vrijeme i klima su usko povezani, povezujući svaki dio svijeta sa drugim dijelovima. Kako se klima ubrzano mijenja kao posljedica ljudskih aktivnosti, naučnici i istraživači bore se da pronađu dio svijeta na koji čovjek nije imao uticaj.

Profesorica Sonia Kreidenweis i njen tim vjeruju da je vazduh iznad Južnog okeana najmanje pod uticajem ljudi i prašine sa ostalih kontinenata.

Istraživači su otkrili da granični sloj vazduha koji popunjava donje oblake iznad Južnog okeana, nema u sebi čestica nastalih kao posljedica ljudskih aktivnosti – uključujući čestice sagorijevanjem fosilnih goriva, proizvodnjom vještačkih đubriva i ispuštanjem otpadnih voda.

Zagađenje vazduha izazivaju aerosoli, koje su čestice u čvrstom i tečnom stanju, i gasovi emitovani u vazduh.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad