Napravljen veliki iskorak u pronalasku "eliksira mladosti"

Nauka 04. feb 201611:51 > 11:56
Imagebase

"Eliksir mladosti" koji usporava starenje mogao bi se uskoro pojaviti na horizontu nakon eksperimenta koji je proveden na miševima, a izvještaj kaže da im je životni vijek produžen za 35 posto, piše Independet.

Tajna je navodno u otklanjanju gena starosti, ili otklanjanja ćelija koje se akumuliraju tokom godina i koje djeluju destruktivno po tijelo, otkrili su naučnici.

Kada se ovaj proces primijeni na genetski modificiranog miša, efekti su dramatični. Testirane životinje žive 25 do 35 posto duže i u mnogo izmjerenih parametara su zdravije od “normalnih” primjeraka miševa.

Miševi su nakon ovog tretmana aktivniji, srce i bubrezi im rade dosta bolje nego kod onih koji stare prirodno. Njihovo tijelo, tkivo i organi prikazuju dosta manje znakova oštećenja, mogućnost upala im pada, a mogućnost oboljenja od manjih tumora je skoro pa nemoguća, piše britanski list.

Naučnici su još uvijek nesigurni koliko će ova nova otkrića koristiti ljudima, ali istraživački tim već radi na spojevima koji će ciljati uništenje ćelija starosti, i na osnovu novih istraživanja usporiti starenje kod ljudi.

Dr. Darren Baker, američki naučnik koji vodi Mayo kliniku i stoji iza eksperimentima provedenim nad miševima kazao je: “Nije uopće nemoguća ideja o uklanjanju starih ćelija”.

One su same po sebi čudne, defektne i potencijalno opasne jer ne podliježu diobi. Mogu napraviti štetu organizmu jer luče molekule koje oštećuju ćelije susjednih tkiva, i mogu pokrenuti hroničnu upalu.

Upravo zbog toga, stare ćelije se povezuju sa bolestima starosti i slabosti. Imunis sitem ih svakako odbacuje, ali ovaj proces vremenom usporava i ovakve ćelije se akumuliraju u ljudskom organizmu.

Mayo klinika se trudila objasniti šta će se desiti sa miševima koji su u srednjoj dobi na kojima se primijeni metoda uklanjanja starih ćelija.

Jedna vrsta pomenutih genetski modificiranih miševa kojima je ugrađen “samoubilački gen” koji targetira stare ćelije i uklanja ih iz organizma kada se on aktivira u tijelu.

Naučni tim je u intervjuu za žurnal Nature pojasnio: “Miševi koje smo podvrgli ovom testu duže žive dom 35 posto”.

Ono što je najbitnije jeste da nisu otkrivene nikakve nuspojave, ali još uvijek nema jasnih indicija kada će se ovo istraživanje proširiti i poboljšati radi eventualne primjene na ljudima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.