Revolucija u liječenju raka: Izliječeno 94 posto pacijenata

Nauka 16. feb 201612:12 > 16:03
Pixabay.com

Ljekari su u T-stanice u krvi dodali molekule koje smanjuju mogućnost raka da se zaštiti od imuniteta pacijenata. Prvi testovi pokazali su ogroman uspjeh ove metode.

Rani testovi potencijalnog tretmana u borbi protiv raka, u kojem su bijele krvne stanice modifikovane kako bi napadale određene tipove raka, pokazali su ogroman uspjeh, objavili su naučnici u utorak, prenose glavni svjetski mediji.

U jednoj studiji 94 posto pacijenata koji su bolovali od akutne limfoblastične leukemije (ALL) nisu imali simptoma bolesti nakon što su ih liječili modificiranim krvnim stanicama – poznatim kao T stanice.

U drugoj je studiji 80 posto pacijenata s ne-Hodginovim limfomom reagiralo pozitivno na liječenje, a više od polovice ih više nije imalo simptome.

“Ovo je fascinantno i bez presedana u medicini, da imamo ovakve reakcije kod ovako uznapredovalih bolesti”, rekao je Stanley Riddell iz Centra za istraživanje raka Fred Hutchinson u Seattleu.

U liječenju pacijentima uklanjaju T-stanice iz tijela i označavaju ih molekulama receptorima koji ciljaju stanice raka te ih vraćaju u tijelo kroz infuziju. Te molekule koje su dodali na krvne stanice dobili su od posebne vrste genetski modificiranih miševa, a jednom kad se spoje na T-stanice, smanjuju mogućnost raka da se zaštiti od vlastitog imunološkog sistemi u tijelu pacijenta.

Istraživači navode da je sedmero pacijenata s ALL-om završilo na intenzivnoj njezi zbog reakcije na liječenje, a da ih je dvoje umrlo.

Dosadašnji testovi su “targetirali” određene krvne stanice raka i naučnici priznaju da je potrebno još rada na tumorima kako bi se otkrilo koliko će pacijenti biti u remisiju. Stanice raka ponekad se mogu “sakriti” i odbrambeni sistem u tijelu ih ne može otkriti.

Službeni rezultati istraživanja se trenutno pregledavaju i ispituju te čekaju publikaciju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.