NASA-in rover Perseverance prikupio drugi uzorak kamena s Marsa

Nauka 11. sep 202116:57 0 komentara
NASA, Ilustracija

NASA-in rover Perseverance uspješno je uzeo drugi uzorak stijene s Marsa i izvršio prvu analizu, objavila je američka svemirska agencija.

Uzorci su “vjerojatno vulkanski s naznakama soli u kojima su možda mjehurići drevne vode”, objavila je u petak na Twitteru NASA.

Ken Farley, znanstvenik uključen u projekt, kaže da uzorci “otkrivaju potencijalno nastanjiv održiv okoliš”.

“Velika je stvar da je voda tamo dugo bila”, navodi u priopćenju Farley.

Perseverance je u ponedjeljak uspješno prikupio prvi uzorak, nazvan Montdenier, stijene s Marsa. Uzorak je sigurno spremljen u kontejner i bit će vraćen na zemlju.

Drugi uzorak Montagnac uzet je s iste stijene dva dana kasnije.

Prvi pokušaj bušenja propao je u kolovozu. Prema NASA-i tehnologija rovera savršeno je tada funkcionirala, ali stijena nije bila dovoljno čvrsta te su izvučeni samo prašnjavi fragmenti koji nisu mogli popuniti epruvetu za uzorak.

Perseverance je sletio na Mars krajem veljače, nakon što je prošao razvojni program od osam godina koji je koštao 2.5 milijardi dolara.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!