NASA objavila panoramsku fotografiju Marsa koju je snimio Perseverance

Nauka 25. feb 202107:08 0 komentara
NASA's Perseverance Mars Rover/Twitter

NASA je u srijedu objavila spektakularnu panoramsku fotografiju Marsa koju je snimio Perseverance (Ustrajnost) na području na koje je robotsko vozilo sletjelo prošlog tjedna.

Fotografija koja je sastavljena od nekoliko snimaka koje je načinilo vozilo, pokazuje rub kratera Jezera u kojemu je, misle znanstvenici, bilo duboko jezero u koje se ulijevala rijeka prije 3,5 milijarda godina.

Rover je načinio 142 snimke u 360 stupnjeva pomoću uređaja visoke razlučivosti montiranih na njegovu jarbolu.

“Smjestili smo se na jako dobrom položaju na kojemu možemo vidjeti značajke veoma slične onima koje su Spirit, Opportunity i Curiosity (tri robotska vozila koja su se prije Perseverancea spustila na Crveni planet) pronašli na mjestu njihova slijetanja”, izrazio je zadovoljstvo Jim Bell sa sveučilišta u Arizoni.

Glavna zadaća Američke svemirske agencije je pronaći tragove nekadašnjeg života na Crvenom planetu tako što će tijekom barem dvije godine prikupiti tridesetak uzoraka stijena.

Kamere Perseverancea pomoći će znanstvenicima da otkriju geološku povijest i atmosferske uvjete u krateru i utvrde sastav stijena i naslaga koje će se uzorkovati i donijeti na Zemlju u nekoj budućoj misiji planiranoj u 2030-ima.

NASA  je još u ponedjeljak objavila dva iznimna dokumenta koja je načinio rover, nevjerojatnu videosnimku spuštanja snimljenu iz svih kutova i audiosnimku marsovskog vjetrića, prvu takvu snimljenu na Crvenom planetu pomoću mikrofona.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!